Pages

Když vám leader srazí sebevědomí

My, kteří milujeme svou práci a koníčky, jistě známe ten neuvěřitelný pocit, který v sobě máme, když pracujeme na něčem, co nás naplňuje a baví. Ale může nastat situace, kdy se objeví jedna osoba a je pryč jako mávnutím kouzelným proutkem. Co v takovém případě dělat?

Věřím, že se najde někdo, kdo dělal to, co ho baví a pak se objevil člověk, který všechnu radost zničil. Musím se přiznat, že já patřila, občas ještě patřím, mezi ně.

Občas přemýšlím, jak mohou vůbec existovat tak zlí lidé, kteří všechno zničí. Pokud mě znáte z předchozího blogu, tak určitě víte to, jak jsem milovala psaní článků a svůj blog. Ovšem musím uznat, že obojí mělo opravdu spoustu mezer, ale začátky známe všichni. Jenže pak se objevil někdo, kdo mi copywriting doslova znechutil a pak jsem už nedokázala sepsat ani text k příspěvku na Instagram, nevěřila jsem si s jedinou větou a tento koníček odbourala, nedokázala jsem najít cestu zpět. A to na více než jeden rok. 

Na seminářích ve škole mě bavilo poslouchat myšlenky o tom, jak si spolužáci dokonalý správného team leadera. Vždy vyjmenovali tucet představ a popisů. Avšak mým názorem je, že dokonalý team leader neexistuje, může existovat pouze dobrý team leader. Dokonalý není nikdo a nic. Toto rčení určitě známe všichni, všichni jsme ho alespoň jednou v životě použili nebo slyšeli. Team leader není výjimkou, platí to pro něj také. A co myslím tím, že může existovat pouze ten dobrý? Úplně jednoduše. Existuje tak, že dodržuje ty nejhlavnější zásady, a to: tým na prvním místě, přijme feedback, má zájem a starost, uzná chybu, přizpůsobí se, je flexibilní, motivuje, má vize, je férový, komunikuje a jde příkladem, chválí přede všemi, kritizuje mezi čtyřma očima.

Jaký názor máte vy na správného a dobrého team leadera?

 Jenomže, když narazíte na leadera, který kritizuje před všemi, neprávem, nic pro něj není dost dobré, co udělá on je nejlepší, kritizuje neustále, neustále a neustále, začnete ztrácet motivaci, chuť a lásku k tomu, co vás baví. A to se stalo právě mně. Nechtěla jsem psát články, protože od mého leadera jsem dostávala "čočku", jak tomu u nás říkáme, neprávem, zbytečně a neustále. Rok vkuse. Nejhorší je, když toho podvědomě začne využívat.

Ale pak přišel moment, kdy jsem si řekla "STOP" a šla si po své vlastní ose. A víte co? Bylo mi lépe, ulevilo se mi a našla jsem někoho, kdo mou práci, snahu a chuť se posunout, konečně ocenil. Přišla jsem na to, že chyba nebyla ve mně, ale v leaderovi a ve stylu vedení, v jeho přístupu k týmu. A víte co? Budu psát pro školu a školní projekty!

Co jsem tímto článkem vám chtěla říct? Rozhodně to, že seberte v sobě odvahu, řekněte "Ne!" a dělejte to, co vás baví. Začněte hledat tam, kde o vás stojí, kde vám pomůžou a nezůstávejte tam, kde vás využívají, shazují a demotivují. Takto si sen nesplníte. I když to bude hodně těžké, věřte mi, stojí to za to. Pokud zůstanete v začarovaném kruhu s nesprávnými lidmi, nikdy vám neotevřou dveře do nového světa, kde se může otevřít opravdu velká spousta možností. 

Řecko, Kréta, Istron

Veronika Goldmanová

Žádné komentáře:

Okomentovat